Prenent el títol de la novel·la pòstuma de Rafael Azcona, Jonás Trueba encara la seva segona pel · lícula com un experiment entre amics. Mentre estan aturats esperant la llum verda per rodar la seva nova pel · lícula, Trueba es troba amb els seus amics i, sense un pla de rodatge definit, els grava parlant de l'amor, de la vida, del cinema, menjant, bevent, enamorant-se. Una pel · lícula sobre el desig de fer cinema o sobre allò que fan els cineastes quan no fan cinema.
En aquell petit cafè, estava
esperant als meus amics que poc van tardar, era un diumenge a la tarda,
d’aquells diumenges en els que t’aixeques tard perquè has sortit de festa i a
les tardes no tens ganes de res. Van arribar la Marta, en Jordi i l’Arnau
i vam estar parlant de com havia anat aquella nit. La millor festa des de feia
temps. Va venir el cambrer i vam demanar uns cafès. Va ser la tarda
perfecte amb les persones perfectes. Quan vaig arribar a casa em vaig donar
compte que des que havia sortit de casa la càmera havia estat gravant tot. A
partir d’aquell dia vaig començar a gravar tot el que em passava, era una
pel·lícula sense guió, com la vida mateixa. Aquella càmera va presenciar els
moments de major alegria i felicitat com també els més tristos. Com la ruptura
d’en Jordi i la Marta i poc després la seva reconciliació. Una pel·lícula sense
final però plena de sentiment, passant pels moments més quotidians. Sense
adonar-me ja havia passat un any d’aquella tarda de diumenge, molts minuts
gravats i moltes emocions. Avui, s’estrena el meu curtmetratge, un curt però
emotiu vídeo que quedarà per sempre al meu record.
Molt bé. De totes maneres, el Festival internacional de cinema d'autor de Barcelona no és de curtmetratges sinó de llargmetratges.
ResponElimina